Designmagasin
Designmagasin
Fabrikk

Shamim Polymer

Fabrikk Anlegget må opprettholde tre programmer, inkludert produksjonsanlegg og laboratorium og kontor. Mangelen på definerte funksjonelle programmer i denne typen prosjekter er årsaken til deres ubehagelige romlige kvalitet. Dette prosjektet søker å løse dette problemet ved å bruke sirkulasjonselementer for å dele urelaterte programmer. Utformingen av bygningen dreier seg om to tomrom. Disse tomrommene skaper muligheten for å skille funksjonelt ikke-relaterte rom. Fungerer samtidig som en mellomgård hvor hver del av bygningen er forbundet med hverandre.

Interiørdesign

Corner Paradise

Interiørdesign Siden tomten ligger på et hjørnetomt i den trafikktunge byen, hvordan kan den finne ro i det støyende nabolaget samtidig som den opprettholder fordeler ved gulv, romlig praktisk og arkitektonisk estetikk? Dette spørsmålet har gjort designet ganske utfordrende i begynnelsen. For i stor grad å øke privatlivets fred og samtidig beholde gode belysnings-, ventilasjons- og feltdybdeforhold, kom designeren med et dristig forslag om å bygge et interiørlandskap. Det vil si å bygge en tre-etasjes kubikkbygning og flytte for- og bakgårdene til atriet , for å skape et grønt- og vannlandskap.

Bolighus

Oberbayern

Bolighus Designeren mener at dybden og betydningen av rommet lever i bærekraften avledet av enheten mellom innbyrdes og medavhengige menneske, rom og miljø; derfor med enorme originalmaterialer og resirkulert avfall, blir konseptet materialisert i designstudioet, en kombinasjon av hjem og kontor, for en designstil som sameksisterer med miljøet.

Konseptuell Utstilling

Muse

Konseptuell Utstilling Muse er et eksperimentelt designprosjekt som studerer den musikalske oppfatningen av mennesket gjennom tre installasjonsopplevelser som gir ulike måter å oppleve musikk på. Den første er rent oppsiktsvekkende ved å bruke termoaktivt materiale, og den andre viser den dekodede oppfatningen av musikalsk romlighet. Den siste er en oversettelse mellom notasjon og visuelle former. Folk oppfordres til å samhandle med installasjonene og utforske musikken visuelt med sin egen oppfatning. Hovedbudskapet er at designere skal være bevisste på hvordan persepsjon påvirker dem i praksis.

Merkeidentitet

Math Alive

Merkeidentitet Dynamiske grafiske motiver beriker læringseffekten av matematikk i det blandede læringsmiljøet. Parabolske grafer fra matematikk inspirerte logodesignet. Bokstavene A og V er forbundet med en sammenhengende linje, som viser samspillet mellom en lærer og en student. Den formidler budskapet om at Math Alive veileder brukere til å bli suspekte barn i matematikk. Nøkkelbildene representerer transformasjonen av abstrakte matematiske konsepter til tredimensjonal grafikk. Utfordringen var å balansere den morsomme og engasjerende rammen for målgruppen med profesjonalitet som pedagogisk teknologimerke.

Smykkesamling

Biroi

Smykkesamling Biroi er en 3D-printet smykkeserie som er inspirert av den legendariske himmelens føniks, som kaster seg inn i flammene og gjenfødes fra sin egen aske. Dynamiske linjer som danner strukturen og Voronoi-mønsteret spredt på overflaten symboliserer føniks som gjenopplives fra de brennende flammene og flyr inn i himmelen. Mønster endrer størrelse for å flyte over overflaten og gir en følelse av dynamikk til strukturen. Designet, som viser frem en skulptur-lignende tilstedeværelse i seg selv, gir brukeren mot til å ta et skritt videre ved å trekke frem sin egenart.